fredag 19 juli 2013

Snyggaste pajen, enklaste pajen....

Snyggpaj på enklaste vis!

Det allra smartaste och enklaste sättet att göra en fin och personlig paj som garanterat överraskar gör du så här!



Först tar du de bär eller den fyllning du vill, matpajer funkar också såklart.
Jag tog förra säsongens blåbär ifrån frysen, blandat med lite hallon.


Sedan tar du en färdig pajdeg ifrån kyldisken på din mataffär
Jag använder en deg ifrån Pop bakery. Den är inte så söt så tänk på att sockra lite extra när du gör söta pajer...så enkelt, bara att rulla ut.

Sedan har jag använt kakformar i bokstavsform ifrån Granit

 Välj vad du vill skriva och tryck ut texten i pajdegen
Rulla över degen över fyllningen..lite pillrigt!
Jag hade för liten pajform så det blev lite knöligt :-)

 Grädda och mumsa i er!
Lycka till!
Charlotte

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket bra tips alltså..!!! Jag gillar då det går undan..man har ju börjat köpa mycket färdigt..som potatis gratäng..jättebra då man har lite bråttom...Och du..attans vad fin du var på bröllopet !!!
Såå coolt med converse till klänningen !!!
Kraaam Anette

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket bra tips alltså..!!! Jag gillar då det går undan..man har ju börjat köpa mycket färdigt..som potatis gratäng..jättebra då man har lite bråttom...Och du..attans vad fin du var på bröllopet !!!
Såå coolt med converse till klänningen !!!
Kraaam Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...