fredag 5 juli 2013

Cupcake mania

Med amerikanskt tema igår kan jag passa på att visa de Cupcakes jag bakade till vår nationaldag.
Även de var i och för sig lite USA inspirerade, efter den goda Banoffee pie, men med svensk pimpning.

Jag hade en vanijfluff på och gult glitter från Panduro ( ätbart så klart )
Det fina fatet är ett loppisfynd.

 Själva kakan är banankaka som jag gjort i Cupcake formar istället. På den har jag hällt karamelliserad mjölk på konservburk. Finns på bakavdelningen. Några skivor banan och sedan vaniljfrosting.
Ljuvligt gott och saftigt!


På barnens skolavslutning gjorde jag körsbärs Cupcakes.
Emma dekorerade med små blommor av sugerpaste från Panduro.
Lite osmart att fota dem när de fortfarande stod i sin form, men de skulle transporteras säkert :-)
Flaggorna har jag gjort själv av fint papper och formar från Panduro.

Nähä nu ska jag ut och pimpa marsvinsbur :-) 
Älskar att ha semester!
-C-

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fina muffinsfomar, vart får du tag på dem?
Annelie

Unknown sa...

Jag måste prova bananvarianten, det är ju så otroligt gott och dessutom med kondencerad mjölk, jammie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...