lördag 27 juli 2013

Kök i morgonstund...

God morgon!
Kl 7 i morse satt jag på ute med morgonkaffet, lyssnade på hackspetten, bläddrade i Lantliv, och klurade på frågorna i ring så spelar vi!
Är inte det att fånga dagen så vete sjutton....
Eller så är det tantvarning ;-)
Men jag älskart...

Jag visar några bilder på min matplats...
Häromdagen köpte jag en ny fin duk från Lexington som känns sommarfräsch och är än så länge vit och fin...det kan ändras snabbt med två barn i familjen..

 Enklaste och vackraste bordsdekorationen fixade jag snabbt med bricka och blandade glas, allt fyndat på loppis, och vita rosor från trädgården. Inte bara vackert utan det doftar dessutom underbart 

 Ja, jag är inte onykter, men för att få med lite mer av köket och få bort lite av tvätthögen i högra hörnet så fick det bli så här :-)

 Det här är njutning för mig!
Ett gott rött vin, Levain, en lyxig ost och oliver.
Enkelt och snyggt rustikt.
I går eftermiddag var det galet varmt och där under parasollet fick jag utomlandskänslor, så fantastiskt skönt...

Idag ska jag hämta ytterligare ett loppisfynd som jag ska fixa i ordning..

Väldigt varma hälsningar
-C-

3 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Ljuvligt var ordet!

Queen of Kammebornia sa...

Ljuvligt var ordet!

Ambienti sa...

Jätte snygg duk och underbara bilder!
Håller med om att njutningen oftast finns i det enkla! :)
Lycka till med loppisfynden...ser fram emot att se resultaten...
Kram
Christina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...