tisdag 23 juli 2013

IKEAgarderobsmakeover!

Långt, nytt och lite härligt ord!
Eller hur?

Jag fyndade en billig garderob på second hand och såg genast möjligheter att göra om den så att den skulle passa Linus rum.
Ivrig och smått manisk, som alltid när det kommer till sådana här projekt, satte jag igång.
Från början såg den ut så här!
Jag använde vanlig vit färg för trä och inomhusbruk, men jag skulle ha sandpapprat innan för det var lite svårt att få färgen att fästa...hetsigt kallas det! 


 När den var målad bytte jag knoppar till svarta i porslin med silverdetaljer.
Jättesnygga och billiga från Inn&Finn ( 16 :- st )

Det saknas fortfarande handtag till lådan men det kommer!
Jag har använt bokstavsshablon från Bloomingville.
Matchar zinklådan från samma ställe.
                                                   


Siffrorna bestämde han själv med lite hjälp av mig. Ni 1 2003 för han är född det året, 6 och 25 är hans nummer i bandy och fotboll och LL är hans initialer.

Jag känner mig nöjd med garderoben som kostade 350:- samt lite färg!

Nu har jag också fyndat ett bord som jag vill fixa!
Vitt ,svart eller bevara orginalfärgen?
Jag känner en stark dragning åt svart! Vad tycker ni?

Njut tisdagen!
Kramar C

9 kommentarer:

Cat sa...

Så snygg garderoben blev. Vilket himla läckert bord, perfekt som spel- eller drinkbord. Svart kulle nog bli himla läckert.
Ha de gott. Catarina

HOUSE of ADELA sa...

Guuud vad snyggt det blev!=)
Jag röstar för svart på bordet:)

Kram i solen!
Adela

Anonym sa...

Hej! Vilken härligt inspirerande blogg och vilka snygga bilder. Hit kommer jag tillbaka. Fånga dagen!
Kram Helena

Anette Willemine sa...

Den ble jo helt super!! Utrolig hva noen malingstrøk kan gjøre. :)

Håper du har gode dager! Fortsatt fin sommer til deg!
Klem,
Anette Willemine

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej! Charlotte!! Ja, vad synd att du har en bit ner här, vår loppis blev ju kanon. Härliga loppisfynd du har gjort och vad duktig du e på o få till det så snyggt!
Bordet kommer bli urläckert i svart, jag hade ju valt en riktigt matt, svart färg. Kul!! o tack ännu en gång för din inspiration!
Kram
Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är ju otrolig, snacka om makeover, skitsnygg blev den!!! Den där appletinon el vad den hette;) såg läskande ut, vad var det för ingredienser???

Tips på värdinnegåvor i MASSOR i min blogg idag, bara kände för det ;)

Soliga sommarhälsningar till dig!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

...jo, svart gillar jag!!!!!

My everyday life sa...

Men åh vad snyggt, gillar skarpt. Vilken otrolig skillnad!

Ha en bra kväll! Kram Nina

Ambienti sa...

Garderoben blev verkligen jätte snygg! Jag gillar särskilt den personligt valda siffer- och bokstavskombinationen. Kul idé!
Jag tycker att du ska satsa på att måla bordet i en svart matt färg...
Själv har jag "snöat in" mig på grafitgrått just nu, aningen mörkare än vad zinklådan ovanpå garderoben ser ut på bilden...Det skulle nog också passa...
Lycka till!
Kram
Christina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...