lördag 14 mars 2015

Cheesecake from heaven!

Man kan bli lycklig av mindre....
foto: Elle mat och vin

Eller mer om man så vill...
Den här ljuvliga kakan hittade jag i Elle mat och vin, min favorittidning.
Superenkel att göra och magiskt god.

Recept:
8 pers
Tid:45 min + 1 natt i kyl

100 gram smör
200 g Digestivekex ( krossade )
300 g marshmallows
2 dl mjölk
500 g cream cheese
1/2 tsk vaniljextrakt eller vaniljsocker
1 1/2 dl vispgrädde, lättvispad
400 g frysta hallon

Gör så här:
Smält smöret, rör ner kexen och pressa ut i en pajform, 22 cm i diameter.
Smält Marshmallows och mjölk på låg värme. Rör om hela tiden.
Låt svalna. Vispa cream cheese med vanilj tills det är helt slätt.
Vänd ihop med den kalla marshmallowsmeten, Rör sedan ned grädden.
Strö över tinade hallon över kakbottnen, Spara hälften.
Klicka på smeten, bygg den som ett berg på höjden.
Låt stå i kyl över natten.
Purea resten av hallonen och skeda över såsen när du serverar kakan.

ENJOY

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott med cheesecake jag tror jag kommer över och smakar. Är det små marsmallows du har i?
Kram // Barbro

Ps tack för mailet som jag fick för ett tag sen Ds

Anonym sa...

Härligt recept ! Måste provas... Hur mår kissen../ Vendela Knudsen

Carolina Mia sa...

Hi, long time I want you to say that you are my great role model ... a huge motivation. I after surgery, oncological. Everything looks very good. However, I have handicap ... but always think of you, in Your great optimism and joy of each day, which now also experiencing ... the world is really nice ... thank you for the many ... Vera

Mr Jones sa...

Hej!

Läste just om dig/er i ett nummer av Femina från förra året. Er historia griper verkligen tag. Önskar er allt gott!

Varma hälsningar,

Paul F

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...