tisdag 10 mars 2015

De små detaljerna...

Solen skiner och det finns hopp om våren...
I söndags var det 15 grader varmt och solen sken från en klarblå himmel.
Varje år blir man lika överrumplad och lika lycklig och lite förvånad över hur det känns med varma vindar.

Jag tycker att det är kul med små detaljer i inredningen som vänner, gäster och familjemedlemmar kan upptäcka.
I vårat lilla badrum så har jag satt upp en liten text ovanför gästhandduken.
Den skrev jag med Dymo.
Den här texten kan man ju byta ut efter tillställning eller årstid.

 Andra detaljer som jag älskar och som gör hemmet personligt är väl köksprylarna.
Jag älskar gamla bakformar och glassformar som denna.
Jag letar och rafsar maniskt omkring på secondhandbutiker och loppisar.
Just denna brukar jag göra jordgubbsparfait i.


Min Emma fyllde 14 för några dagar sedan och såklart firades det lite extra när man nu har en riktig "fjårtis" i huset...vilket märks rätt tydligt ibland när det stampas i trappen, smäller i dörrar och spelas The Foo på högsta volym.
Som tur är så händer de sällan att jag behöver höra de två första exemplen, hon är en supermysig tjej med stor portion humor.

God smak har hon också, hon förkunnade högtidligt nyligen att hon tänkte byta stil nu..
Jag tänker börja ha typ bara Gant, Ralph Lauren och Lexington och sånt nu mamma!!
Jahaa, svarade mamman och berättade att då var det nog dags att börja se sig om efter ett helgjobb :-)


I paketet jag slagit in med tags från Lagerhaus så låg något som passade hennes nya stil hihi


Jag och lilla C har en mysstund.

Sov gott mina kära vänner!
-C-



1 kommentar:

Unknown sa...

Hej hopp C&M!


Jättefina bilder och ett väldigt intressant inlägg att läsa.

Tycker att det blir riktigt fint med Dymo tejpens medellande. Gör det hela väldigt mysigt.

Och självklart ett försenat men stort grattis till Emma på hennes 14 års dag! Massor med underbara år har hon haft och många mer ska det bli! :)

Stora varma kramar från oss på DYMO.

MVH,
Jesper K
DYMOSupport

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...