lördag 21 juni 2014

Magiskt gott rött & Midsommarupcakes

I går provade jag ett magiskt gott rödvin
Epicuro
Riserva nr 3501
89 kr
Ett kanonvin från södra Italien, fylligt. lent och med underbara toner av bla korinter, vanilj och choklad...
Jag är kär i det här, för mig, nyupptäckta vinet...
Vi hade det till grillat, men även god till olika svamprätter enligt systembolaget.
Sommarens rödvin!!
och sommarens Cup-Cakes...
 Geisha CupCakes med jordgubbstopping
Grundrecept, ca 18 cupcakes 
( jag har gjort mini-cupcakes så då blir det fler )1 ¼ dl kakao
2 ½ dl hett kaffe
115 g mjukt smör
2 ½ dl socker
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
¼ tsk bakpulver
1 nypa salt
100 g hackad mjölkchoklad
18 Geisha-praliner

1. Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ihop siktad kakao och hett kaffe i en skål och låt det svalna i kylen.
2. Vispa smör och socker riktigt krämigt i en bunke. Blanda sedan i ett ägg i taget under vispning.
3. Mixa ihop vetemjöl, bikarbonat, bakpulver och salt.
4. Blanda försiktigt ner mjölblandningen och chokladblandningen i smeten i omgångar.
5. Hacka mjölkchokladen grovt och rör ner den i smeten.
6. Fyll bakformar, placerade i en muffi nsplåt, till 2/3 med smet.
7. Tryck ner en Geisha-pralin i mitten av varje form och grädda i mitten av ugnen i cirka 18 minuter.

Lilla Lilly är sugen på CupCakes


 Fannys midsommar Pavlova
I bakgrunden syns min jordgubbsparfait. som ni hittar när ni klickar..

Ha en fin midsommardag...
-C-




2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Lika sockersöt bebbe som muffins!!! :)

Men visst är detta vinet toppen!!! Jag har haft det med ÖVERST på min toppvinlista snart i två år, jag har svårt att hitta ngt bättre faktiskt... kul att du tycker lika mycket om det :)

Fanny Engströmer Finnsson sa...

Så sjukt gott vin!!:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...