onsdag 4 februari 2009

Hallå där ute alla bloggvänner!!
Dagar som denna är det lätt att drömma sig bort... bort från dubbelsidiga öroninflammationer, förkylningar, snålblåst, smutsiga bilar, tvätthögar som antar enorma propotioner....
M är på Lanzarote, fick just ett sms där hon i detalj beskrev hur varmt det var och hur hon och hennes J hade avnjutit en lunch på en av strandbarerna och svalkat sig med en iskall öl!! Nu skulle lilla M sova så om jag känner min syster rätt ligger hon strax i horisontalläge med ett glas svalkande rosé i handen:-)
Nu är det ju i och försig inte ett dugg synd om mig eftersom jag och mina barn åker till Thailand på tisdag...
Vi flyr vintern och stora kalas...
Jag fyller 25 på alla Y -ans dag!
( Det kan ha varit 35 om jag tänker efter riktigt noga hihi )
Tills dess fortsätter jag med mitt trägårdstema! Visar lite bilder från Pottery Barns bok Work spaces som har bla dessa inspirerande bilder med tips på hur man inreder och organiserar arbetsutrymme i trädgården! Jag har beställt boken på Adlibris!
Jag fotade direkt i boken, därav den halvdanna kvalitén..Titta och njut!



Varma kramar C

37 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Grattis i förskott, nu blir jag avis. Ska du till Thailand vilken lyx, men oj så härligt nu när det är så tråkigt här hemma. Har aldrig varit där men det skulle vara kul att kunna åka nån gång.
Kram Åsa

Nettan sa...

Jasså minsann du flyr ifrån firandet?? Ja det gör du rätt i, hade inte tackat nej till lite sol å värma för tillfället!! Stort grattis till dig i förskott i alla fall, å ha en helt underbar semester!! Njut lite för mig med!;-)
Kraaam Nettan

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Grattis i förskott! Vad kul att ha en resa att se fram emot:)

Härliga bilder du visar..

Kram Jenny

Anonym sa...

Hejsan!!

Vilken grym smak och blogg ni har!!

Jag är SÅ NYFIKEN, har ni byggt dockskåpet själva eller var har ni köpt det??

Bästa hälsningar
larsson.frida@hotmail.com

Anonym sa...

Grattis, härligt att åka bort på den stora dagen och till solen.

Kram annica

drömmen om vitt sa...

Hej vad roligt att du kikade in hos mig och vilken fin blogg ni har........härligt att åka ifrån vintern:)
Ha det gott1§
Lotta

Galleri Hönshuset sa...

hej på dig. O Grattis...det är alltid lika kul o bli äldre =)

Idén till kudden får du sno rakt av, det är det som är så roligt...att ge inspiration eller att nån kopierar mina idéer =)

Ha det gott. Kram Pirre

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i förskott. Så härligt att få komma iväg till värmen. Känns verkligen inte fel just nu. Underbara bilder, får ju en att längta till sommaren ännu mer.

Kramar Ullis

Bygatan sa...

Grattis i förskott!
Tack för besöket hos mig:-)
Vilken grym bok, måste nog beställa den jag oxå.

Ha det så bra, kram Lena

Angel.Pearls sa...

Härlig trädgårdsbok -den skulle man vilja "sätta tänderna i". Underbart med sol o värme..trevlig semester!!//Eva

Handplockat sa...

Hej
Härliga bilder mums
idag kör vi igång med Bloggutmaningen Trädgårdsdrömmar
Här har du länk till själva utmaningen
som du kan länka till i dagens inlägg
http://mittval.blogspot.com/2009/02/tradgardsdrommar-i-februari.html

Kul att Ni är med jag länkar till Er där

kramen

Ett skönare liv sa...

vilka härliga bilder :D

å vilket lyx!!

måste tacka för vintipsen :) festen blev jätte lyckad, å vinet verkade slinka ner mer än lätt :D

kram nadja

mylovelygrandma sa...

Hej! vilka inspirerande bilder det verkar vara i er fina bok! Ja jag älskar också odd molly.. dock är det inte såå vänligt för en students plånbok som man skulle önska:) Låter skönt emd semester.. man kan inte få åka med i en stor väska? har en amerika koffert bredvid mig, de kanske duger? :P

Jenny sa...

Hej igen Charlotte, tack för besöket hos mig:)
Brukaburken har jag köpt för säkert 10 år sedan..har några i lite mindre storlek oxå.
Ja, tuppen är våran:) (jag gissar att du menar honom längst ner på sidan)Han heter Jansson och är en "hybrid" (våra övriga höns är av rasen Hedemora)vilket innebär att han har ingen riktig fjäderdräkt utan mer "päls"! Han är en odåga i hönshuset men väldigt charmig!!
kram Jenny

Kerstin sa...

Åh, jag är bara sååå avundsjuk! Semester, guuud så härligt! Ni får lova att njuta lite åt oss alla bleka, frusna stackare som stannar kvar i Sverige =)

Ha det alldeles, alldeles underbart!

Kramar Kerstin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tack för er goa kommentar !
Va roligt att ni har en blogg ihop , hur kommer ni överens ??
Oj vilka lyllisar ni är , thailand m.m.
Här få vi snällt hålla tillgodo med ett riktigt vinterlandskap :-)
Ha en fin helg !
Kram/Lotta

DRÖMHUSET sa...

Härliga bilder, skulle gärna stå där och påta med blommorna :-)

Kram Sofie

PS. Kika in hos mig och var med och tävla om en degskål från GERBERA!

DRÖMHUSET sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
DRÖMHUSET sa...

Glömde ju säga GRATTIS!!!

Kram Sofie

Anonym sa...

Jisses!

Jag hade inte en aning om att PB hade böcker. Jag som är värsta fanet av dem, speciellt Pottery Barn Kids.

Den måsta jag beställa på direkten

Grattis i förskott!

Klart du fyller 25, det fattade jag på direkten ;)

Kram Lena

gamla skolan sa...

Låter som behagliga resor ! Särskilt nu denna trista årstid ! Trevlig Lördag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

ANETTESHUS.COM sa...

Oj,oj, høres sååå herlig ut med tur til sol og varme nå! Kos dere masse! Og gratulerer med dagen - litt på forskudd:)

Klem Anette:)

Mamma C sa...

Grattis i förskott till dig då. Får man plats i handbagaget??. Ni ska ha det så underbart skönt och bra. Kanske våren har kommit tillbaka när ni kommer hem igen. Ha en bra lördagskväll.
Kramis Mamma C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

kul att ni kikade in till mig.
Roligt att ni gillar det ni ser.

Å du får minsann inte vara avis när du åker till thailand snart....hihihihi...det är nog jag som ska vara avis.....hihiihi..

om ni är intresserade av att köpa så är det bara att höra av sig.Jag har några återförsäljare runt om i landet.

GRATTIS I förskott nu då!

Kramiz Nilla

Det vita dårhuset sa...

Halloj!

Duu, tänk om man hade sådant utrymme att stå och njuta av sina blommor i...=)

Sov så gott!

Kram Erika

Åsa sa...

Grattis i förskott på 25-årsdagen fniss...
Vad härligt att åka på semester.
Och visst var torsdagsutmaningen kul, ska bli spännande och se nästa torsdag.

Trevlig helg/Åsa

Tulipa sa...

Oj, vilket habegär de där bilderna väckte!

Och må så gott i Thailand. Grattis i förskott!
jag fyller efter dig, den 15/2, fast jag är också ett år före dig!
Kryptiskt! (Scchh 36 år..)

Kram Mariette

Anna sa...

Halloj!

Jasså du fyller också i februari! Själv fyller jag den 13:e feb:) Passar på nu att säga grattis i förskott!
Åh vad härligt det låter med Thailandsresa!

Jag har köpt de stora vita fåtöljerna på BQ of Sweden! De heter Loveseat och är supersköna:)

Kram
:)Anna

"M" sa...

Vilka härliga bilder du visar...grattis då och vad skönt at fly det tråkiga vädret...

Anonym sa...

Hakar på och säger GRATTIS I FÖRSKOTT till C!
Vi sticker också till Thailand snart. Fast ni hinner före ;)
Var ska ni tillbringa er semester?

Kram från mig

Lantligt i stan sa...

Tack för titten hos mig! Vilken jättefin blogg ni har och vilka fina bilder! Får mig att längta till sommaren... Grattis i förskott på hmm... 25 års dagen och ha det så jättebra i Thailand!
Kram Anki

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig besøk på bloggen min!!!

Så inspirerende og flott blogg du har - her kommer jeg gjerne tilbake!

Fortsatt fin kveld og herlig kommende uke til deg!! OG duuuu, god tur til Thailand - koooos deg masse !!!!!

Klem fra Hildegunn

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå tjejer...Tack för att ni tittade in hos mig. Självklart får ni gärna länka. Jag gillar er blogg väldigt mycket, sååå mycket fint. Jag skickar en utmaning till er..

Kram Anne

LoppisLotta sa...

GRATTIS I FÖRSKOTT !!
Inget kan väl vara bättre än att fira födelsedag i Thailand när man fyller år denna årstiden, jag firade 45 i januari.NJUUUT av detta underbara paradis, har själv varit där 3 gånger och åker gärna igen.../ Lotta
P.s tack för en härlig blogg

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hej igen !
Du/ni har något att hämta inne hos mig !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Grattis på din dag svægerska, hælsningar från ett kallt Nord-norge.. :-D
Hoppas ni har det trevligt i værmen.
// JC

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...