lördag 17 juni 2017

100 minicupcakes levererade....

och jag är otroligt nog fortfarande stabil...
men det krävde sin tid och en del tålamod.
CupCakesen var till min Emmas bal.

De hade vitt och silver som tema så det fick bli silvriga formar och vita sugarpasteblommor.
De är himla enkla att göra men resultatet blir superproffsigt.

Formen till blommorna har jag köpt på Panduro och likaså sugarpasten.
Bara att kavla, stansa ut, lägga blomman i formen och trycka till försiktigt.
Efter det formar jag blomman lite och petar dit en pärlemorkula och lägger dem på tork. De stelnar rätt snabbt och sedan är det bara att börja dekorera.


-Nu blir det inga Cup Cakes på ett tag känns det som. Tänker jag och i samma stund kommer jag på mig själv att spåna på hur midsommartårtan ska se ut....
-Charlotte-

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...