lördag 2 april 2016

Mitt sovrum och bästa tipset fört morgontrötta

SOM jag älskar att krypa ner min min sköna säng på kvällarna. Ligga och läsa, titta runt på alla fina bloggar och annan inspiration och höra lilla C snusa i sin säng bredvid.
Är det helg så somnar jag även till tonåringarnas fnitter och och killarnas ömsom mullriga och ömsom pipiga röster när de avhandlar livets stora frågor hihi. De är vakna flera timmar längre än mamma.

När jag flyttade in var det inte lika mysigt men ny färg runt fönstren, ny tapet och golvlister så blev det ett helt nytt rum.

Jag valde en tapet från Ralph Lauren och den älskar jag mer och mer för varje dag.
Min säng är superhög och den är från Mio. Ni kan tänka er att det blev en del kravlande innan jag fick in tekniken att ta mig upp ;-)

Charlies lilla hörna


Jag brukar unna mig lyxen av att ha färska blommor bredvid sängen....
Ett annat tips som jag gärna delar kan vara något av det smartaste jag kommit på hihi
Jag köpte de här fjärrkontrollen som är kopplad till uttag du kan sätta i vilket vägguttag du vill.Jag har satt en till min ljusslinga i sovrummet så jag kan tända och släcka mysbelysningen när jag vill från sängen. 
En av dem kopplade jag till kaffebryggaren!!!
Den laddar jag på kvällen innan jag går och lägger mig så när klockan eller lilla C väcker mig på morgonen trycker jag bara på startknappen och kaffet börjar puttra och en härlig doft sprider sig från köket. Smart va? 


Men nu är det morgon, kaffet avnjutes till ring så spelar vi kombinerat med mamma mu och en hel lördag ligger framför oss!!
TREVLIG HELG!!!
-C-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fjärrkontroll på kaffebryggaren. Hur bra alltså! Det tipset ska jag ge till min kaffemissbrukande väninna.

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Vilken underbar blogg, imponerad av all kreativitet och vackra bakverk och inredningsdetaljer!!!
Kram Anna i Skåne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...