torsdag 30 maj 2013

Vinet var fantastiskt...

Den Rosén jag visade i förra inlägget var precis i min smak!
Det kommer absolut bli sommarens favorit.
Torr, bärig med både smultron, grape och lite örtig!
Det kan finnas risk för att jag är tvungen att dricka i plastglas dock! :-)
Jag fattar inte hur jag alltid lyckas med det som verkar omöjligt....
Igår lyckades jag svälja en glasskärva!?
Den lossnade från glaset jag drack ur vid lunchen.
I början var det inte så farligt och jag hade tom en föreläsning på em.

men hela tiden kände jag hur det stramade och stack en bra bit ner i matstrupen och när jag kom hem klämde jag i mig massor av sparris för det hade jag hört att det var bra!

Jag fick till slut rådet av sjukvårdsupplysningen att åka in till KS akuten och efter att ha fått div obehagliga instrument i halsen, kontrast och datortomografi så kunde man se att inget satt fast i alla fall...
Så efter en middag bestående av sparris nersköljt med kontrastvätska ( brukar föredra Riesling till sparris ) är det nu bara att låta naturen sköta sitt och vänta på glasbiten ska hitta ut.
Det är inte ofta, men ibland är det en fördel att ha nedsatt känsel i de bakre regionerna ;-)
-C-

7 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

men nej...vilken tur att det gick bra..( och det där skulle kunnat vara jag med ....lyckas med det mesta :) )

/ Pernilla

Sivs hus sa...

Hei, Håper naturen ordner opp og at den kommer forsiktig ut igjen...klem Siv:-)

FLAK sa...

Ja du ser...man ska dricka ur plastglas...jag har aldrig lyckats svälja glas men däremot klämt sönder några i handen och det är en relativt osäker sak att göra (ja det var inte frivilligt)...
Hoppas det går bra med det hela...
Glas kan vara förrädiska...

mammaxtre sa...

Men fy vilken otrevlig upplevelse!

Sköt om dig

Designe sa...

Nämen fy så läskigt! Men himla tur att det gick bra ändå! Tack för rosétipset! :) Kram

Ambienti sa...

Det låter otäckt med glasbiten! Tur att det gick bra...
Tack för vintipset och utlåtandet! Måste absolut testa det nu till helgen...:)
Kram
Christina

n o r d i n g å r d e n sa...

Jösses!!! Men du får verkligen det mesta att ses med glimten i ögat, HOPPAS det gick bra!!!! Mari.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...