torsdag 2 juli 2009

Helgens Vintips!

Fantastisk Sauvignon Blanc till helgen!

Saint Clair Vicars Choice, Nya Zeeland.

Det var länge sedan vi hade ett vintips, så nu kommer ett. Perfekt i semestertider när man vill sitta under ett parasoll och avnjuta ett svalkande vin!

Passar till: Medelkraftiga, helst kokta, rätter av fisk och skaldjur. Gärna någon sälta och syrlighet i maten för att matcha vinets friska syra. Smaksättningen får gärna innehålla färska örter som basilika och persilja. Även bra till intensiva getostar. Undvik rätter med sötma i, eftersom det gör vinet torrare

Det här är C´s favoritvin just nu och avnjuts svalt i solen!!
Artikelnr
Systembolaget:12000 Pris 85:-


Njut!!
Kram C&M

9 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Mmmm , kul med lite vintips , det kan behövas nu till semestern !
Ha en fin sommar !
Kraam /Lotta

Marits vita skrin sa...

Papper och penna i högsta hugg...

Grattis till en liten bebis i magen. Det betyder att det inte blir nå vin för dig då i sommar. Syrran får dricka för 2, hihi.

Kram på er/Marit

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för det tipset. Var ett nytt vin för mig.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Er blogg; L O V E L Y

Agneta från ÖSterlen

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Man får tacka för tipset!
ha det gott/S

n o r d i n g å r d e n sa...

Sommelier, va häftigt! Hade jag haft bättre luktsinne så hade det nog varit ett drömjobb, jag älskar viner och att jämföra, tack för detta vintips!

Helst gillar jag röda men även iskallt lätt pärlande rosé sommartid...

Vackra kuddar nedan, ha en fortsatt skön sommar! Mari.

Marits vita skrin sa...

Åh vad jag älskar det vinet.
Tack för tipset.
Jag har druckit ganska många sådana flaskor i sommar, hihi.

Kram på er.
Marit

Mamma Mimmi sa...

Åh, en blogg med vintips! Vad glad jag blir - hoppas det kommer mer. Kram Mimmi

Maria sa...

Åh, jag drack det i helgen till kräftor & Västerbottenpaj-supergott!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...