lördag 18 mars 2017

En tårta till Emma och trädgårdstankar

Carrot Cake

När min Emma fyllde 16 bakade jag en morotstårta som jag hittade i Linda Lomelinos tårtbok.
Magiskt god och saftig och enkel att göra.
Här ovan hittar du receptet.
Dekorationen gjorde jag av grillpinnar och några band..Enkelt och snyggt.
Äppelbullar...

Nu har vårbestyren börjat och det ska sås och fixas. Jag längtar efter att fylla mina land och växthuset med allt jag driver upp och att få fortsätta med anläggningen av min trädgård..


Här är uteplatsen från huskatalogen innan jag köpte huset..Inte mycket utsikt.

Här är buskarna borta och markarbetet inför växthusbygget har påbörjats.
Lite svårt att föreställa sig en prunkande trädgård just i det här läget :-)

Men här är växthuset på plats...utan rutor iofs
Rullgräset utrullat och en del planerat.
Det här var förra september och jag ser fram emot att fortsätta göra den här delen av trädgården mysig och härlig.


Här är några inspirationsbilder jag har på min trädgårdsmoodboard.
De är lånade från Pinterest.the garden: vegetable gardens:

Lunch & Latte: Garden design: a 17th century farmhouse in Devon:

Secret Garden Theme #promgirl #homecoming #secretgarden:

White on white planting:

Ha en fin lördag!
Charlotte

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...