måndag 23 november 2009

Tröstshopping

Jag är så avundsjuk på er energi inför julen. Det pysslas och pyntas i högre hastigheter i slott och koja. Har väl aldrig tidigare brytt mig så lite om julen som i år men med fyra veckor kvar på denna LÅÅÅÅNGA graviditet handlar det mest om att överleva. Lite tröstande shopping har jag dock orkat med. I år blir julen inte bara vit, jag vågade mig på en svart stjärna i matsalen i år. Den hänger på sidan av fönstret redan men får vänta ett par dagar till tills den hamnar på sin plats.






Den här fina köpte jag till lilla M´s rum men den passar ju faktist bra i köket också. Vi får se vart den hamnar till slut.


Strumpor till morgonklappen hänger redan på vedspisen i köket....Kanske lite i tidigaste laget men de är så fina. Lilla M´s tomtemössa används redan flitigt.


Sist men inte minst blev det en ny hissgardin till köket. Skall bara orka stryka lite också... och det var ju tur att jag inte hunnit det innan jag skulle fota den.... Tålamod mamma.... det är så här du får inredningsintresserade söner, låt dom brottas med gardinerna en stund innan de hängs upp


Allt utom stjärna och gardin är så klart från Villa Vintage. Ha det gott vänner Kram M

14 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag tror att du har gjort dubbelt, dubbelt upp mot mig= har inte gjort något mer än inhandlat lite pynt. Gardinen är så fin..
Ha det gott / Kram Anne

Anonym sa...

Vilken underbar sida ni har! Inspirerande tjejer är ni! Var har du köpt den fina gardinen? Tack och kram

VITA NYANSER sa...

Vad mycket fint ni har här! Jag gillar det svarta mot det vita, så fint! Vad kul med en egen inredningsbutik, en riktig dröm. Kommer jag till Nynäshamn ska jag absolut besöka er! Vilket fint reportage här nedan från mama, jag blev mycket berörd! Vilken oerhörd kämpe du är C!!! Jag kommer bära med mig dig i mina tankar lääääänge. Det känns som du gör det omöjliga möjligt....en riktig stålkvinna som inger hopp om att man klarar det mesta. (Ja, åtminstone du.... en stor förebild).

STOR KRAM till er! Vad kul med en liten, själv är jag ett julaftonsbarn = ).
L-L

Emmas utsikt sa...

Vilket härligt pynt! Kunde gott tänkt mig en sån girland till lilltjejen. Eller mig själv. ;)

Svart stjärna låter riktigt läckert.

Nu måste jag springa till dagis!


Kram
Emma

Jenny sa...

Hej!
Åh vilka fina grejer!

Jag säger som Anne, har inte heller gjort mer än inhandlat lite pynt:)

Ha en bra dag!

kram Jenny

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...julaftonsbarn har det BRA = )!!! Jag har alltid fått höra av mamma att jag är den bästa julklappen någonsin = )! Inte illa att få leva med det = ). Julklappar/presenter har jag fått i mängder. Vi firade mig från morgonen som vanlig födelsedag, sen kalas. Jag fick ju alltid öppna paket hela julafton och slapp vänta till tomten kom! Det har varit kul att ha en sån speciell dag att fylla på. När man blir äldre har det varit skönt när man fyller jämnt, då behöver det inte bli så stort = ). Jag har bara tyckt att det har varit positivt att ha sin födelsedag på julafton! Jag tror att som barn är man bara glad över att ha SIN dag oavsett när den är. Så får du på julafton är det INGEN fara = )!!! Lite värre för min lådsaspappa, han är född dagen före julafton, då är det fullt upp, så försök "hålla ut" *fniss* till julafton eller längre = ).... åh vad mysigt med en liten bebis!!!

Ett stort LYCKA TILL!!!
Kram L-L

VITA NYANSER sa...

Pssst....Jag länkar till er, så jag kan följa er fina blogg, och hänga med när den lilla kommer.

Kram L-L

Erika sa...

Åh visst är det långtråkigt att vara gravid vid jul. Minns att maken min fick upp två julstjärnor när jag väntade lilla A, mer än så blev det inte den julen. Här hemma går julen också i övervägande svart och vit i år. Fick en underbar svart stjärna av min mamma till köket, kändes helt rätt. Har beställt dina fina gardiner jag med, fast inte med god jul trycken utan med champagne text, kommer passa fint i köket mot det snygga väggordet från en viss butik ;-)

Ta hand om dig och magen, det är bara den sista biten kvar.

Kram
Erika

Välkommen till villan Nr.Tjugosex! sa...

Återvänder ofta till er fina blogg! Se att ni säljer härliga saker i er affär. Är intresserad av ett sådan väggord för köket ni skrivit om ett par gånger. Går det att få ett sådan skickat mot postförskott?
Hälsningar Åsa i Sandviken

Interiør 63º N sa...

Oi, for en nydelig "hissgardin" Nei, jeg skal ikke spørre hva den koster og hvilken størrelse den finnes i ;O)

Masse fint å trøsteshoppe her :O)

Lykke til med de 4 siste ukene ( jeg fikk sistemann 3 uker før tiden, så det er håp ;O) )


Kirsti

Erika sa...

ja lite konstigt att man inte kan få välja att bli igångsatt på utsatt datum. Mina små har ju haft ovett att komma för tidigt i stället så jag gick aldrig över, tvärtom. Zach kom 7 veckor innan Bf och Alice 5 veckor. Alice är född 12 Januari och skulle ha kommit i februari. Jag var helt överlycklig att jag ändå var gravid när klockan slog tolv på nyår med Alice, var livrädd för att hon skulle titta ut tidigare än hon gjorde, det var stor skillnad i mognad, läng och vikt på de två veckor hon stannade längre än storebror.
Men jag var vansinnigt less på graviditeterna båda gångerna så jag kan kanppt föreställa mig hur det är att gå över. men städa är bra har jag hört :-)

Om du menar den vita babyfilten från liten jag så finns den i butiken och kostar 199:-. Har vå stycken kvar.

Lycka till med städningen får se om du hinner in eller om du åker till BB istället ;-)

Kram
erika

Noga Utvalt sa...

Hej där!
Förstår att du bara vill ha det gjort nu! Sista tiden känns oändligt lång och speciellt om man inte har fått måp bra och njuta av graviditeten!
Jag är gravid med min andra skrållunge i v 19, UL på fredag och kommer då officiellt gå ut med det på bloggen! Men tänk vad lång tid jag har kvar.....suck! Men hoppas att tiden kan skynda på lite!

Ha en jättefin dag och sköt om dig o magen!
Kram Nadja

Erika sa...

Jag lägger undan en. De är riktigt mjuka och passar perfekt till lilla bebisen.

Kram

Ocean showroom sa...

Ha, ha tror jag vet vad du menar. Har två januaribarn. Det ena 2 januari så det där med att vara höggravid i julstressen har jag gjort! ;-) Fina gardiner och pyntet också. Ska få ned lite ikväll jag också. Kram Alexandra

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...