söndag 30 november 2008

1a advent

Hoppas ni alla haft en mysig 1a advent! vi har haft adventsfika och njutit av glögg, saffransbröd och annat gott...
Både C & M har en varsin fin ny vit ljusstake i köksfönstret nu! Vi fick dom av vår goa fina farmor Sara. De är köpta på Elon...


C har bakat jättegoda saffransbullar med muscovadosocker, kokos och smör som fyllning!!
En ljuvligt doftande tazlett...
Äntligen har man fått släpa fram jullådorna och hittat alla de fina sakerna man glömt att man hade!! Mysigt!
Stor kram på er / C&M

6 kommentarer:

Erika sa...

Mycket värme och kärlek, det låter som en bra jul. Jag fick en smärre chock när jag släpade fram min jullåda jag inte haft framme på år...hej och hå, där låg många icke så tilltalande saker jag inte ens kan förstå att jag ägt, var ingen värme och kärlek där inte. Halva jullådan fick en resa mot sorunda och förmedlingen. Jul bokstäverna är egentligen en ljusstake och kommer från priskrossaren. Vilka smarriga bullar de har bakats hos er. Här ska det bakas hela veckan, har treårskalas till helgen och mycket smarrigt jag vill prova att baka.
Hoppas ni haft en bra första advent.

Kram

Unknown sa...

Åh så trevlig advent ni verkar ha haft och vackra bilder ni bjuder på! Kram Petra

ANETTESHUS.COM sa...

Åååå, så fin adventsstake!! Akkurat som jeg ønsker meg!! Jeg fant ikke i hvit, men bestilte meg nettopp en rød stake fra Ellos. Håper den snart dukker opp i postkassa!

Ha en fin uke, begge to!

Klem Anette:)

Nettan sa...

Nämen där ä ni ju!! Började å sakna er;-) Va mysigt ni verkar ha haft det! Fina ljusstakar..verkar vara DEN man ska ha i år! Farmor har koll..eller har hon fått ett litet tips kanske??
Bullarna lät ju hur smaskiga som helst..kan man få receptet kanske?? Ha de gott! Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Måste baka till på torsdag...kommer bara inte på vad.
Kram Lotta

ANETTESHUS.COM sa...

... det ligger en award til dere inne på bloggen min i dag:)

Klem Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...