torsdag 3 mars 2011

Sportlovsbak



Torsdagens strålande sol och 5 + var perfekt för sportlovspicknick i snön. Syster låg nerbäddad tillsammans med hennes lilleman så hennes stora tjej mös med sina små kusiner och sin moster. För några dagar sedan bakade jag de allra ljuvligaste cupcakes jag någonsin ätit. Helt egenpåhittade. Fick inspiration från en bild jag hittade på nätet. Ett vanligt chokladmuffinsrecept från tasteline piffade jag till genom att stoppa i en after eight, en sån i påse som en pralin. Receptet på frosting tog jag från Leila men droppade i ett par droppar pepparmintsolja och lite blå karamellfärg. Galet goda blev de och passade perfekt till picknicken.


Bilden är från nätet någonstans men de blev exakt så här fina....faktiskt...


Ha en skön fortsättning på sportlovet/ Maria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara cupcakes! Jag kan ana att dina blev lika fina och goda!
Tack för tipset och receptet!
Ha en bra helg!
/Jeanette H.

Min Svägerska och Jag sa...

Vilka cupcakes, och dom var säkert lika goda som du gjorde.
Trevlig lördag
Kram
Linda

VITA NYANSER sa...

Vilka fina, så kul att baka = ).

Kram L-L

Sussi sa...

Underbart fina och dom låter väldigt goda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...