lördag 27 augusti 2011

Alla kvinnor behöver en Ego-boost då och då.....

Varken jag eller M har skrivit så mycket om oss själva tidigare i bloggen, inte på det mer personliga planet i alla fall. Men nu när många av er ändå ser mig varje torsdag...hoppas jag....så känns det kul att kunna berätta mer om mig själv livet jag lever!!

En andra chans är väldigt utlämnande på många sätt...jag tänkte med en gång att när jag ändå är med så vill jag visa allt...min lycka, min sorg, det jag behöver kämpa med i vardagen och jag ville dela alla de tankar man får efter en sådan här olycka som förändrar ens liv!

En sak som förändras radikalt och väldigt snabbt är kroppen. Muskler förtvinar väldigt snabbt....Självkänslan får sig en rejäl törn och tankar om hur man ska kunna vara vacker och sexig dyker upp. I början ville jag inte se mig i spegeln i helfigur....jag hatade att se mig i helfigur på foton och jag vägrade att visa min rumpa för någon....Den där jeansrumpan vi pratar om i TV ;-) hihi...


Nya muskler dyker däremot upp på andra ställen och även om jag var vältränad innan så började jag se ut som en bulgarisk kulstöterska...fast inte lika hårig.....En positiv sak är att jag förmodligen aldrig behöver oroa mig för Gäddhäng ;-)


När vi skulle gifta oss ville jag ge C en morgongåva som var speciell...

Jag hade läst om Secret box! Ett fint inbundet album i en fin box....fylld av sensuella, vackra foton på dig själv.. Det skulle Claudio få! Det var ett stort steg att fota sig i väldigt lite kläder, inget alls tom med på vissa bilder, när man inte känt sig riktigt bekväm i sin kropp.




Brigitte Grenfeldt och jag träffades på Stallmästargården.

Det blev ett fantastiskt möte och fantastiska bilder. B fick mig att känna mig avslappnad och helt bekväm med situationen. Klicka på hennes namn och se hennes fina hemsida! Vilken bröllopsfotograf!!!!

Kom igen nu tjejer, ge den ni älskar det vackraste, nämligen er själva. Det behöver inte vara bröllopsgåva, tänk vilken fördelsedagspresent. B kan ta fram det allra vackraste i dig! Hon fick tom fota min rumpa :-) Det ni....och bilden blev bra!


Ni får bara se de som inte är så avslöjande ;-) De andra är bara för min C och han älskar dem!


Ha en härlig lördagskväll nu vackra tjejer!!! Kram C! kram kram kram



7 kommentarer:

Casa bianca di Mia sa...

Friskt vågat och säkerligen MYCKET uppskattat!! :)
Men min kropp är inte vad den borde efter fyra barn... så det får bli "my secret" istället. hihi...

Ha en fin helg!
Kram Mia

Tina sa...

Det här har jag tänkt på att göra innan jag blir för 'gammal'.
Det tar emot så mycket och jag vet inte varför egentligen. För min man säger att jag faktiskt blir vackrare med åren..ändå har jag inte kommit till skott.
Kanske dags, tack för att du inspirerar Charlotte!

kram Tina

Karolina sa...

Beundrar dig oerhört mkt och känne rigen delar av det du pratar om i programet och även det du skriver här nu om hur man förändras i kroppen efter en skada/olycka/sjukdom.. och hur självkänslan kan dala.. Kämpar själv med rehabilitering efter en omfattande ryggoperation som ensamstående med hus och barn och att se hur du lyckats ta dig vodare inspirerar mig mycket!
Önskar jag hade en del av din styrka!
Kramar

Marthina, Holmbytorp sa...

Supervackra bilder! Har tittat på Brigittes portfolio - wow!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbar idé. Och fina, fina bilder!

Vi gjorde nått liknande på möhippan för en väninna, som gifte sig i somras. Dock var bilderna mer "plojbilder", där hon i underkläder fick klä på sig olika rekvisita, som vadarstövlar, slalom glasögon och toppluva mm, Sen gjorde vi en kalender för ett år, med text, som vi gav till brudgummen:)

Kram Susanne

Noamaja sa...

Du är en inspirerande kvinna på så många plan! Precis som Brigitte, min musa och vän. Vissa har nog helt enkelt kommit till jorden för att inspirera!

Tack för det!

Kram,
A

Emmixen sa...

Ville bara titta in och säga hej!

Har, som så många andra, sett dig i "En andra chans". Känner igen mig en hel del då jag själv sitter i rullstol, dock pga en medfödd sjukdom.

Fortsätt kämpa! Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...